5 Oktober

5 oktober 2015 - New York City, Verenigde Staten

Zoals jullie gisteren konden lezen was dat alles aan de oplader moest. Dus ook wij lagen al vroeg met ons hoofd op het kippendons onder de veren. En wat hebben we geslapen, onze buren hadden een klacht ingediend over de drilboren die ze de hele nacht hadden gehoord. Maar dat is verder niet van belang.

Doordat wij zo vroeg in bed lagen waren we natuurlijk ook weer vroeg op. Dus om 08:00u liepen we al naar buiten om onze eerst kop koffie van die dag te scoren. Toen we na de koffie goed wakker waren gingen we terug naar het hotel om de koffers te pakken. We moesten immers op tijd de kamer verlaten hebben zodat ze geprepareerd konden worden voor de volgende bewoners. Ik (Peter) dacht even snel de camper telefonisch te bevestigen ( Dat moet je namelijk zelf doen en kan niet via het Reisbureau), het gratis nummer gebeld, maar opnemen ho maar. Hoe kan de nou dacht ik, ach natuurlijk het is nog geen 9 uur zo nog maar even proberen. Na 9 uur nog een geprobeerd en nog steeds niemand wakker. Wat nu? Ik moet toch echt vandaag bevestigen anders ben ik te laat. Toch ook maar even de website checken, en  gelukkig stond daar dat wij ook on-line in konden bevestigen. Nadat ik alle gegevens had ingevuld en de bevestiging had ontvangen heb ik toch nog maar een keer gebeld, ons hotel stond namelijk niet in het lijstje als ophaalpunt, en als jouw hotelnaam er niet bij stond moest je zelf bellen. Nogmaals het nummer gebeld maar nog steeds geen antwoordt. Weet je misschien willen ze het gratis nummer niet opnemen. Ze zijn toch om acht uur begonnen volgens de website. Nog maar eens een keer bellen, maar nu het 'normale' nummer, en ja hoor, daar was response. Een vriendelijke dame vertelde mij dat het kantoor vanaf 08:00u open is. What the F... dacht ik, het is al ruim na negenen als je tenminste in dezelfde time zone zit. Was ik dus even vergeten dat er drie uur tijdsverschil zit tussen de oost- en west kust.  Nu dat bekend was besloten we om met onze hop on hop off taxi de uptown te gaan bewonderen. Het voordeel van hop on - hop off is dat je relatief snel heel veel hoogtepunten van een bepaald gebied ziet waar je anders niet aan toe zou kunnen komen met normaal openbaar vervoer. Alleen al het uitzoeken van de verbindingen kost je een hoop tijd. En als bijkomend voordeel hoor je nog eens wat. Iedere gids heeft zijn / haar eigen weetjes. Maar wil je meer weten over de weetjes lees dan morgen op onze nieuwe blog wat we aan de weet zijn gekomen over NewYork wat wij nog niet eerder wisten.