Hollywood Boulevard

27 oktober 2015 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Wat maken die treinen in Amerika toch veel herrie. Volgens mij hebben wij vlak bij een rangeerstation of zo gestaan. Ieder kwartier hoorde je wel de hoorn blazen van een trein. Die geven namelijk een zeer specifiek geluid. Maar op een gegeven moment hoor je ze niet meer. Dus al met al hebben wij toch goed geslapen. Vanmorgen waren we al weer op tijd op weg. Zoals ik gisteren al schreef moesten wij hoognodig weer foerageren. Geen brood meer, geen groente bij de rijst en kip, geen broodbeleg meer, geen water meer en bijna het belangrijkste ook geen bier meer. Daar moest dus nodig wat aan gedaan worden. Vlak bij de camping waar wij stonden waren wel een paar supermarkten maar daar konden wij met onze camper niet terecht. De supermarkten hadden geen buitenterrein als parkeerplaats. Nee, zij hadden parkeergarages. En daar past onze RV met een totaal hoogte van 12 foot niet in. Dus op internet gekeken naar een supermarkt met een buitenterrein als parkeerplaats. Wat is Google streetview dan toch fijn. Je kunt zien of er voldoende ruimte is voor een camper of niet. Op weg naar onze volgende camping met een betere verbinding met Hollywood kwamen we er langs. Snel even  van de snelweg af en naar binnen voor de boodschappen. Aangezien dit waarschijnlijk de laatste keer is dat we bij een supermarkt komen hebben we gelijk wat spulletjes gekocht die we mee naar Nederland willen nemen. Nadat we de boodschappen hadden opgeruimd vertrokken we naar van Nuijs. Een wijk redelijk dicht bij Hollywood, onze voornaamste bestemming. Van hieruit rijdt een Metro systeem met bus die aansluiting heeft op de ondergrondse. Binnen een uur ben je vanuit de camping midden op de Hollywood Boulevard zo werd ons verzekerd. Maar zover waren we nog niet. Eerst moesten we de camper nog kwijt zien te raken. Na zo’n drie kwartier rijden over een snelweg met maximaal vijf rijbanen en een spitsstrook bereikten wij onze afslag. Nadat we van de afrit waren was het snel gedaan. Met vijf minuten stonden we binnen bij de receptie van Balboa RV-park. Hier werden we op de meest prettige manier ontvangen van onze vakantie. Alle recepties werkten prettig, maar deze versloeg ze allemaal. Zonder erom gevraagd te hebben gaven ze direct aan wat de mogelijkheden waren om Hollywood te bezoeken. Je kon een auto huren en er zelf naar toe rijden. Je kon een app downloaden en gebruiken maken van Über, ja ja ook hier in Amerika zijn ze actief, en al net zo omstreden. Of je maakte gebruik van het openbaar vervoer. Wij gaven aan dat wij gebruik wilden maken van het openbare vervoer. Gelijk werd uitgelegd hoe alles werkte en waar we het beste op konden stappen. Ook kregen we het advies om er met de camper naar toe te gaan. Bij het station is meer dan voldoende parkeerruimte dus daar konden we de camper kwijt. Steven, de eigenaar van het park, begeleide ons vervolgens naar onze plaats. Toen we op zijn aanwijzingen de camper op zijn plaats hadden staan werden zelfs de stroomkabel, waterslang en afvoer voor ons aangesloten. We hoefden helemaal niets te doen, alleen maar toe te kijken. Gelukkig had Steven alleen de stroom nog maar aansloten toen wij bedachten dat de middag nog vroeg was en dat we nog genoeg tijd hadden voor een bezoekje. Geen enkel probleem voor Steven, de  stroom er weer af en de kabel opgeruimd. Toen nam hij Riny mee op sleeptouw naar kantoor, waar hij twee basiskaarten voor het openbaar vervoer gaf zodat je die niet zelf aan hoefde te schaffen. Alleen opladen volstond. Ook gaf hij nog wat tips wat wij die middag nog zouden kunnen doen. Gewapend met al deze informatie gingen wij op pad. Na een minuut of 10 rijden kwamen wij inderdaad bij een busstation met parkeerplaats uit. Na even gewacht te hebben kwam de bus en waren wij binnen no time bij het eindpunt (of beginpunt t’is maar hoe je het bekijkt) van de Metro. Deze bracht ons met twee haltes midden naar Holywood Boulevard. Voor de kenners, vlak bij het Chinese theater en de Walk of Fame. Na verschillende tegels bewonderd te hebben en nog wat gewandeld te hebben over de Hollywood Boulevard vonden wij het tijd worden voor een drankje. Eigenlijk hadden we weer eens zin in een cocktail dus besloten we om een bezoekje te brengen aan Hard Rock Cafe.  Daar dronken we twee geweldige cocktails. Toen die op waren besloten we de reis in omgekeerde volgorde af te leggen en als snel waren we weer terug op de camping.

Na de maaltijd nog even snel dit verhaaltje getypt om jullie op de hoogte te houden van ons wel en wee. Nog maar een paar verslagen en dan zit het er al weer op voor ons. Maar zover is het nog niet dus hou je mailbox of de site in de gaten voor meer updates.

1. Janneke otter:
    29 oktober 2015
    Hollywood, wie zou daar niet eens willen kijken en over de Walk of Fame lopen (zijn de biertjes inmiddels gescoord dorstig klimaat)