4 Oktober

4 oktober 2015 - New York City, Verenigde Staten

De dag begon vroeg vandaag. Ik (Riny) was om half vijf wakker en Peet om zes uur. Om half acht liepen we buiten richting Grand Central Station. Daar koffie en thee gehaald en het station bewonderd. Toen naar buiten en richting Rockefeller gelopen. Het weer was super, droog en eigenlijk geen wind zoals gisteren. Na Times Square, de Sint Pauls Cathedral tegen gekomen, maar helaas er was een mis aan de gang, dus weer naar buiten. Toen op naar het Rockefeller Centrum. Daar heerlijk rond gelopen. Besloten op kaartjes te halen voor de hop on hop off en hadden we een mooie deal. Voor een leuke prijs, hadden we de 4 routes voor 48 uur. Naar de begin halte gelopen en de bus in. Het was wel een beetje koud boven in de bus, maar je moet er iets voor over hebben, om mooie foto's te kunnen maken. Na de ronde terug naar het Rockefeller Centrum en met de lift naar boven. 67 verdiepingen in 36 seconden. Nog met 2 trappen naar boven en we stonden buiten op de 69e verdieping. Mooie foto's kunnen maken. Weer beneden richting hotel om een vest te halen en batterijen van de fototoestellen wat op te laden. Na wat gegeten te hebben, terug naar de opstap plaats voor de avondtoer. Die ging vanuit Manhattan naar Brooklyn en weer terug. Ik kanzeggen, dat was een prachtig gezicht. Als klap op de vuurpijl, ging er net vuurwerk af op de rivier, toen wij over de Manhattan brug reden richting Brooklyn. Na afloop van de toer terug naar de Top of the Rock, voor de avondfoto's. Erg koud daar boven op de 69e verdieping, maar de moeite waard. Terug in het hotel de batterijen allemaal op de oplader en de foto's op de laptop. Ondertussen ik dit verhaal typen. Op naar morgen naar weer een geweldige dag.

1. Amanda:
    5 oktober 2015
    Waauuww!! Klinkt als een goed begin van de vakantie :D
  2. Harrie:
    5 oktober 2015
    Prachtige foto's! Zoooo jaloers!!!! Geniet ervan saampjes, wij werken nog wel wat door. Morgen central park? Benieuwd naar de volgende foto's.