Naar Groveland

9 oktober 2015 - Groveland-Big Oak Flat, Verenigde Staten

Na een rommelige nacht, een paar keer wakker geworden. Iets wat ik niet gewent ben. Waren we al weer op tijd uit de veren. Nadat Riny haar ontbijtje had genuttigd en ik mijn koppen koffie werd het tijd om de RV camping te verlaten.

Vandaag gaat de rit naar de rand van Yosemite -park waar wij een iets of wat leukere camping hopen te vinden. In ieder geval iets met wat meer natuur en wat minder bouwplaats en asfalt. Maar gisterenavond hadden we toch nog besloten om ook de route iets aan te passen. We hadden immers de Golden Gate bridge, het visitekaartje van San Francisco nog niet van dichtbij bewonderd. En dichterbij als eroverheen gaan kun je niet komen. Zo gezegd zo gedaan, althans dat dachten we. Laten we rond half tien weg rijden, zeiden we nog tegen elkaar, dan zitten we mooi na de spits. Maar of het nou altijd druk is in San Francisco of dat ook de spits, net zo als alles in Amerika, groter en beter is volgens een Amerikaan weten we niet maar het was in ieder geval erg druk. Niet dat ik als chauffeur daar veel last van had, ik heb immers een grote camper en dan treed vanzelf het recht van de sterkste in werking. Dus als ik richting aangaf naar links en ook die kant op begon te sturen hielden ze vanzelf in tot ik er tussen was. Zo zijn we op ons gemakje door SAN FRANCISCO gesukkeld. En ja hoor, daar ligt hij dan in al zijn glorie te schitteren in de zon, met een wolkje mist erover om zich op te frissen. Een machtig mooi gezicht. Netjes op de rechterbaan gaan rijden zodat we een grandioos uitzicht hadden over de baai, Alcatraz Island en natuurlijk SAN FRANCISCO. Net na de brug is een parkeerplaats met een panoramisch uitzicht. Er was al gewaarschuwd dat het er erg druk kan zijn. Natuurlijk was dat ook zo, maar gelukkig zag ik een klein plekje om onze RV te parkeren en na een keer of vijf naar voren en naar achteren te hebben gestoken stond hij naar mijn zin. Vlug uitgestapt en nog enkele mooie kiekjes geschoten. Daarna ging de route verder richting San Rafael, Oakland en daarna via Highway 580, 105 richting Groveland. Het eerste stuk was voornamelijk snelweg maar de laatste 80 mijl werden de wegen smaller en smaller en steiler en steiler.  Maar gelukkig hebben wij vakantie en hoeven wij nergens op tijd te zijn dus hebben wij het erg rustig aan gedaan. Met de nodige stops onderweg voor het maken van foto’s of domweg het uitzicht te bewonderen. Zo ook zijn we gestopt bij een meer waar, als alles goed gaat en er weer internet is, ik morgen iets meer over ga vertellen.