Camper ophalen

8 oktober 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag gaan we de camper ophalen. Omdat we ons tussen 12:00u en 13:00u moeten melden voor de uitleg en het een uurtje rijden is vanuit ons hotel hadden we besloten van te voren niets meer te ondernemen. Gisteravond hadden we nog door de receptie een taxi bestelt en afgesproken dat die om 11:00u er zou zijn. Dus vanmorgen rustig op ons gemakje opgestaan en wat ontbeten. Daarna weer naar onze kamer waar we het kleine beetje spullen wat we uit de koffer hadden gehaald weer terug hebben gedaan. Dus om 10:00u zaten we al start klaar bij de receptie. Op onze kamer zat je namelijk niet zo makkelijk op die rechte stoelen. Een bijkomend voordeel van bij een receptie zitten is dat er veel rare vogels voorbij kwamen. Zo was er een die perse korting wilde op zijn kamer omdat zijn dekbed niet in een hoeslaken zat maar gewoon los tussen twee lakens. Omdat er nu allerlei bacteriën  van andere gasten op konden komen eiste hij korting of anders zou hij de politie bellen. Dit zou namelijk bij wet verboden zijn en dan zou het hotel nog in veel grotere problemen komen.

Helaas kan ik niet vertellen hoe het was afgelopen, onze taxi kwam namelijk iets te vroeg en ik had geen zin om wachttijd te betalen. Na een voorspoedige rit kwamen we aan bij de verhuurder van onze motorhome. Gelukkig hoefden wij niet te wachten en werd er meteen begonnen met de administratie. Waaruit bestonden die administratieve formaliteiten?  Een A4 vel met aan twee kanten opgesomd wat je wel mag en wat je niet mag doen. En bij ieder punt moest je een paraaf zetten als je het gelezen had. Verder kopieën van de rijbewijzen van de chauffeur en de tweede chauffeur alsmede de creditcardgegevens.

Na de administratie werd onze camper aangewezen en kregen we een uitgebreide rondleiding van zowel de binnen zijde als de buitenzijde van de camper. Waar zit wat er waar dient een knopje of schakelaartje voor. En wat gebeurt er als je op een knopje drukt of een schakelaar om zet. Hiermee waren we ook al weer gauw een drie kwartier bezig dus pas na zo’n twee uur konden eindelijk de remmen los.

Gelukkig hadden we een adresje gekregen van een buurtsuper met daarbij kortingspas. Gelukkig was het een buurtsuper, die zijn namelijk niet zo groot. Niet groter als de Jumbo, Lidl en Plus onder een dak. Koekjes stonden niet in een sectie van een gang, nee daar was een hele gang voor uit getrokken met allerlei verschillende koeken en koekjes. Hetzelfde voor de koffie, thee en andere artikelen die je dagelijks gebruikt. Voor dat we het wisten zat onze kar hartstikke vol met eerste levensbehoeften en konden we naar de camping.

Het was de eerste paar mijl toch wel even weer wennen om met zo’n lomp bakbeest te rijden maar al snel had ik het vertrouwde gevoel weer terug wat ik vroeger ook op de vrachtwagen had,

Terug naar San Francisco dus, over dezelfde brug als we er uit gingen, de Oakland Baybridge en daarna naar Candlestick, een ‘wijk’ van San Francisco. Onze camping lag tegen over het football stadium van de San Francisco 49ers en zou dus makkelijk zijn te vinden. NIET dus, de San Francisco 49ers hebben een nieuw stadion en het ouwe is afgebroken. Dus niks geen oriëntatiepunt, we moesten zelf maar zien hoe we er kwamen. Gelukkig hadden wij van Manon van ons reisbureau een navigatiesysteem meegekregen en reden wij er toch zonder problemen naar toe. Bij de camping aangekomen bleek dat het woord camping eigenlijk niet van toepassing is. Het is namelijk gewoon een plaat asfalt met parkeervakken, maar goed hij voldoet aan onze verwachting. We hadden hem namelijk geselecteerd op de bereikbaarheid van San Francisco en niet op de faciliteiten. Waar we wel van schrokken was het tarief, dat was zo hoog dat we spontaan besloten om maar een nacht te blijven en de volgende dag weer verder te gaan. Dus vandaar dat we onze reisroute iets aanpassen. Maar dat is natuurlijk het voordeel van een camper.

Morgen meer ……