13 Oktober Las Vegas de Strip

13 oktober 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Daar zijn we weer, vermoeid en wel terug in onze camper. Vandaag veel nieuwe indrukken op gedaan. Zoals ik gisteren al aan gaf hebben wij ons ’s avonds nog even op de strip vermaakt. Jonge jonge wat was het er druk. Heel veel verschillende talen, veel flikkerende lichten om je heen. Als je neiging hebt tot epilepsie heb je hier niets te zoeken.

Ondertussen hadden we geconstateerd dat er ook in Las Vegas een Hop-On Hop-Off bus rijdt. Ons favoriete vervoermiddel als je wil gaan sight see-en. Alleen nog even uit zoeken hoe de routes lopen, wat je te zien krijgt en wat dat het kost. We zijn natuurlijk Nederlanders, dus als het effe kan niet teveel betalen. Alleen had het voor onze aankomstdag geen zin om nog een kaart te kopen. Nadat we even voldoende indrukken hadden opgedaan waren we al weer op tijd bij ons vakantieverblijf. Na een hapje eten lagen we toch redelijk op tijd in bed.

Vandaag 13 Oktober waren we al weer op tijd uit de veren. We hadden namelijk heel veel te bekijken en alle tijd nodig om als goed in ons op te kunnen nemen.

Na het ontbijt liepen we naar de hoofdingang van Circus Circus waar net om de hoek een halte is van de Big Bus zoals ze hem hier noemen. Na een korte onderhandeling met de ticketverkoper hadden we naar ons gevoel een leuke deal binnen. Een buskaart voor 48uur moesten we kopen en daarbij kregen we gratis een rit met het reuzenrad van Las Vegas (Londen Eye stijl alleen net iets groter, het zijn natuurlijk Amerikanen.) en we kregen gratis kaartjes voor de nacht rit door Las Vegas over de strip naar het vliegveld, en van daaruit weer terug over de strip naar Freemont street. Een leuke deal dus. Ook hoefden we niet zolang op de bus te wachten en konden wij op de bovenverdieping van de bus zitten. Weliswaar in de op lucht, maar ach de zon schijnt en er is een zonnedak. Genietend van alle indrukken reden wij de strip op en neer langs alle hoogtepunten van de Strip. Terug gekomen konden wij blijven zitten voor de tweede ronde door Vegas, de downtown rit. Langs alle trouwkapelletjes, de winkel van Pawn Stars (wat een klein ding zeg. Op de tv lijkt hij veel groter.) en natuurlijk lang Fremontstreet. Terug gekomen bij het beginpunt hebben we eerst even geluncht en zijn we daarna weer met de Big Bus richting de strip gegaan. Nu echter niet verder dan de big roller ’s werelds grootste (lees hoogste) reuzenrad. Want zoals gezegd de Amerikanen willen alles groter en beter dus ook hun reuzenrad moet het grootste zijn. Dus maakten ze de doorsnee van het grote wiel maar liefst twee meter zeventig centimeter groter. Hiermee stootten ze Singapore van de eerste plaats.  Na het reuzenrad hebben we de bus terug genomen naar onze camper. Daar aten we snel een broodje om daarna klaar te gaan staan voor de avond / nacht rit. Is de strip overdag al indrukwekkend, ’s-Avonds weet je helemaal niet wat je ziet. Wat een overweldigende stad is Las Vegas toch. Overal waar je kijkt lichtjes, reclame, mensen, auto’s en natuurlijk casino’s. Héél veel casino’s. Over de strip gingen we eerst naar het begin. Het welkomstbord van Las Vegas dat al net zolang in Las Vegas staat als ik oud ben. Na de foto momenten zijn we omgedraaid en weer de strip afgereden maar nu helemaal naar Fremontstreet. Een hele gezellige uitgaansstraat in Las Vegas. Auto vrij en overal straatartiesten die hun act op voeren. Omdat het alweer bijna Halloween is was er een heel podium opgericht van waaruit een deel van de videoverfilming van het album Thriller van Michael Jackson werd uitgevoerd. Compleet met de zombie dans. Heel erg leuk om te zien. In Freemontstreet hadden wij een uur gekregen om enige indrukken op te doen, maar dat was veel te kort. De volgende keer dat wij weer in Vegas zijn staat deze staat erg hoog op mijn verlanglijstje.

Dat Vegas de stad is van de casino’s wisten jullie al. Maar wisten jullie ook al dat je bijna overal gokkasten tegen komt? Ik heb ze bijna overal gezien, bij benzine pompen, in winkels bij sommige trouwkapellen. Nog net niet op de wc’s en bij de douches maar verder staan ze overall. Las Vegas is ook bekend om zijn huwelijken. Als je meerderjarig ben en je vergunning betaald mag je hier trouwen. En dat huwelijk is ook in Nederland erkent, mits je het in Nederland maar registreert.

Dus eigenlijk willen jullie nog twee cijfers van mij. Het aantal gokkasten in Las Vegas schommelt om en nabij de 200.000 en er worden ongeveer zo’n 300 huwelijken gesloten per dag …….

Tot morgen, na de Grand Canyon.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl